Crowdfundujemy książkę o crowdfundingu!
“Będziemy potrzebowali Waszej pomocy”. Tak można by zacząć każdy tekst, w którym ogłasza się, że będzie się organizować kampanię crowdfundingową.
Współautorem tekstu jest Marcin Giełzak.
Ale my zaczniemy nieco inaczej: dziękujemy Wam za to, że jesteście. Istniejemy już nieco ponad pół roku i wciąż nie mamy konkurencji. ;) Pozostajemy jedynym tego typu blogiem i think tankiem w Polsce, który koncentruje się na CROWDonomii (w tym crowdfundingu i crowdsourcingu). Chęć do dalszej twórczości zawdzięczamy Wam – także tym, którzy nas śledzą, czytają, a nie zdradzają nam swojej obecności “lajkami” i komentarzami (a zachęcamy do tego serdecznie!).
To teraz możemy powiedzieć: “Będziemy potrzebowali Waszej pomocy”. Kończymy pracę nad książką o crowdfundingu, która ma pomóc wszystkim w Tłumie sfinansować fajny Pomysł: Produkt/Usługę/Dzieło/Sprawę. Budujemy ją w oparciu o Niezbędnik crowdfundingu, publikowany przez nas na blogu i na łamach Nowego Marketingu dostępny dla wszystkich za darmo.
Zresztą, najlepiej posłuchajcie tego, co chcemy Wam opowiedzieć, zamiast męczyć wzrok:
W skrócie: znaleźliśmy wydawcę (OnePress), który zgodził się wydać naszą książkę. Warunek jest jeden: musimy mu udowodnić, że są w Tłumie ludzie wierzący… w Tłum i crowdfunding. Ludzie, którzy wesprą naszą książkę, nasze idee, chęć budowania świadomości tego zjawiska w Polsce i papierową publikację z naszym logo na półce w księgarni.
Stąd nasza zbiórka, która odbędzie się w połowie listopada na platformie Wspieram.to.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a Wy nam pomożecie, oddamy tę książkę do Waszych rąk niemal dokładnie w pierwszą rocznicę powstania WE the CROWD.
O zawartości opowiemy Wam więcej już wkrótce, ale dużą część jej treści znajdziecie w udostępnionych przez nas Niezbędnikach. Na ten moment po prostu chcemy podzielić się tym newsem i wiedzieć, że możemy liczyć na swoje Plemię. Bo wierzymy, że składa się z ludzi świadomych, samodzielnych, twórczych i wymagających. Z ludzi, dla których piszemy tę książkę i którzy są jej głównym bohaterem.
Chcemy podkreślić coś jeszcze: być może zauważyliście, że szczególnie bliskie są nam idee Free Culture. Lubimy dzielić się z Wami swoją wiedzą, doświadczeniem i twórczością za darmo. I to się nie zmieni. Jednak ktoś przytomnie mógłby zapytać: to dlaczego za Waszą książkę trzeba będzie zapłacić?!
Odpowiedź jest prosta i wierzymy, że fair:
- Nasza książka składa się z rdzenia, który udostępniliśmy Wam za darmo. I cieszyliśmy się z tego, że mogliśmy to zrobić. Chodzi tu o pracę magisterską BFM (do pobrania po zapisaniu się na CROWDlettter) i oczywiście Niezbędnik crowdfundingu, publikowany na naszym blogu i na Nowym Marketingu.
Słowem: istota naszej książki jest dla Was dostępna za free. Wersja papierowa i e-bookowa zawierać będzie rozbudowaną część teoretyczną, kilka dodatkowych wywiadów, dziennik zbiórki i jeszcze parę smaczków. - Książka zapewne nas nie wzbogaci finansowo, ale z pewnością wzmocni naszą działalność. Otworzy nam drogę do wydarzeń, wykładów, mediów, a to z kolei pozwoli na skuteczniejszą popularyzację dobrych praktyk crowdfundingu. To znaczy dotarcie z naszym przekazem do szerszego grona ludzi w Tłumie, niż tylko za pośrednictwem bloga. Wierzymy, że dobry crowdfunding w Polsce, to korzyść dla wszystkich.
Jak obiecaliśmy: więcej informacji wkrótce, ale w międzyczasie spodziewajcie się publikacji kolejnych części Niezbędnika na naszym blogu oraz kilku innych tekstów poza-crowdfundingowych.
Podzielcie się tym CROWDcastem z innymi, zasypcie nas pytaniami lub/i pomysłami (“Dyskutujmy w Tłumie” -> do tego właśnie służy ten button ;) ). Ale przede wszystkim: pozostańcie z nami. Nie ma WE, bez the CROWD.
Współautorem tekstu jest Marcin Giełzak.